Çok uluslu otomotiv şirketi Stellantis, hükümetin mevcut elektrikli araç kotalarından taviz vermemesi halinde şirketin İngiltere’deki üretimini durdurabileceğini duyurdu.
Vauxhall, Citroen ve Peugeot gibi markaların sahibi olan çok uluslu otomobil üreticisi Stellantis, hükümetin mevcut elektrikli araç kotalarından taviz vermemesi halinde şirketin İngiltere’deki üretimini durdurabilir.
Şirketin Birleşik Krallık genel müdürü Maria Grazia Davino, “Stellantis Birleşik Krallık durmayacak, ancak Birleşik Krallık’taki Stellantis üretimi durabilir” dedi.
Bu hafta başında İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği’nin yıllık zirvesinde konuşan Davino, kararın “bir yıldan az bir süre içinde” verileceğini söyledi.
Britanya’nın emisyon hedefleri, İngiliz otomobil üreticilerinin, bu yılki toplam satışların en az %22’sini oluşturan, tamamen elektrikli otomobillerin asgari bir yüzdesini satmasını gerektiriyor. Buna uymamak, her araç için 15.000 pound (17.760 euro) para cezası gerektiriyor.
İleriye bakıldığında, İngiliz hükümeti 2035 yılına kadar yeni benzinli ve dizel otomobillerin satışını yasaklamayı planlıyor; bu, son tarih olan 2030 hedefinin gevşetilmesi anlamına geliyor.
Mevcut düzenlemelerin tüketici alışkanlıklarıyla birlikte değerlendirildiğinde çok katı olduğunu savunan Davino, mevcut pazar talebinin beklenen zaman çizelgesini desteklemediğini söyledi.
“Bu trend yakın gelecekte sektöre çok zararlı olabilir. Sadece 2030 veya 2035’te olacaklar değil, 2024, 2025, 2026’da da olacaklar önemli.”
Davino, “Eğer kar ve zararı yönetirken, talep arzı takip etmezse, Birleşik Krallık’ı etkileyecek operasyonel kararlar almak zorunda kalacağız” dedi ve ekledi: “Ne zaman sorusuna cevap veremem çünkü biz bunu yapmıyoruz. Bunu planlamak bizim yapmak istediğimiz bir şey.” “Bu hiçbir şey değil ve Birleşik Krallık’taki üretimimiz için savaşacağız.”
Ancak bir ülkede üretim yapabilmek için avantajlara sahip olmanız gerekir” diye ekledi.
Geçtiğimiz yılın sonlarında Ernst & Young, İngiltere’yi dünyanın en büyük 20 pazarı arasında EV geçişine en iyi hazırlanmış beşinci ülke olarak sıraladı ve yıllık EV satışlarının %36 oranında artacağını tahmin etti.
Ancak Davino, talebin henüz devlet kotalarını karşılayacak kadar güçlü olmadığını belirterek, bu sorunun şarj altyapısının geliştirilmesi ve tüketici sübvansiyonlarının getirilmesiyle çözülebileceğini savundu.
Stellantis şu anda İngiltere’nin kuzeybatısındaki Ellesmere Limanı’ndaki fabrikasında elektrikli pikaplar üretiyor.
Şirket daha önce 2025 yılında İngiltere’nin güneyindeki Luton’daki üssünde elektrikli pikap üretim hattını faaliyete geçireceğini açıklamıştı.
Bu projelerin uygulanabilirliği artık hükümetin bir sonraki hamlelerine ve dolayısıyla 4 Temmuz’da yapılacak Birleşik Krallık seçimlerine bağlı olabilir.