Cumartesi, Mayıs 24

Amerika Birleşik Devletleri, 346 kişinin öldüğü 737 maksimum kaza için Boeing ile bir anlaşmaya vardı

İtibaren Euronews VE AP

Yayın tarihi

Reklam

Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı, beş yıl önce 346 kişinin ölümüne neden olan 737 Max Jet’e karşı bir sahtekarlık davasında bir davada cezai eylemlerden kaçınmak için Boeing Hava Kuvvetleri Şirketi ile bir anlaşma yaptı.

Anlaşmaya göre, havacılık devi 1,1 milyar dolardan fazla ödeme yapacak. Buna ek olarak, kazanın kurbanlarının ailelerine 445 milyon dolar sağlanacak.

Öte yandan, Adalet Bakanlığı Boeing’e karşı sahtekarlık davasını azaltmayı kabul etti ve uçak üreticisinin federal yüklenicinin statüsünü tehlikeye atabilecek bir suç mahkumiyetinden kaçınmasına izin verdi.

Bir notta Adalet Bakanlığı, “Bu kararın pratik faydalarla en adil sonuç olduğundan eminiz” dedi.

Diyerek şöyle devam etti: “Mağdurların kayıplarını hiçbir şey azaltmayacak, ancak bu karar finansal olarak sorumlu Boeing’i ele alıyor, aileler için kesinlik ve tazminat sağlıyor ve gelecekteki hava yolcularının güvenliği üzerinde bir etkisi var.”

Bununla birlikte, karar, para cezasının ürünlerinin güvenliği açısından şirketlere yanlış bir sinyal gönderebileceğini düşünen bazı aileler için bir darbeydi.

Kazalarda hayatını kaybeden bazı yolcuların bazı akrabaları bir kamu sürecine, eski şirket yetkililerinin sürecine ve Boeing’i daha ağır bir finansal cezaya sokma için baskı yapıyorlardı.

“ABD tarihindeki en ölümcül toplumun suçu için böyle bir anlaşma anlaşması olan bir dava avukatı olan Paul Cassell, temsil ettiği ailelerin itiraz edeceğini söyledi.

2018’de Endonezya’da ve 2019’da Etiyopya’da iki yeni 737 Max uçağı, kontrol edilemeyen bir burun dalışına kusurlu bir sensör okumasını zorladıktan sonra 346 kişinin ölümüne neden oldu.

Boeing, Federal Havacılık İdaresi uçuş için uçağı onaylamadan önce Max’in özellikleri hakkında yanıltıcı bilgi sağlamakla suçlandı.

Uçak üreticisi, bir havayolu ve pilot olan MCAS adlı yeni yazılım sistemi hakkında bilgi vermedi ve bir sensör, uçağın aerodinamik bir kırılmaya girebileceğini keşfettiyse, pilotlar sürücünün girişi olmadan burnu indirebilir.

2021’de Adalet Bakanlığı, Boeing’i yazılım ve sürücü düzenleyicilerini uçağın güvenli bir şekilde uçması için kaç eğitime ihtiyaç duydukları konusunda suçladı. O zaman, havacılık devi 2,5 milyar dolar kabul ettikten ve üç yıl boyunca sahtekarlık yasalarına uymak için önlemler aldıktan sonra bırakıldı.

Ancak, federal bakanlıklar anlaşmaya saygı duymadığında ve vaat edilen değişiklikleri yapmadığında, uçak üreticisi uzun bir kamu davasından kaçınmak için cezai sahtekarlığı kabul etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: malta dil okulu fiyatları